Ingin tahu 4 wanita yang pertama Muslim akan pergi ke syurga? Inilah wanita 4 itu

shares |

Ingin tahu 4 wanita yang pertama Muslim akan pergi ke syurga |
Jika sebelum ini kita mendengar wanita bernama Mutiah yang beragama Islam, wanita biasa tetapi sangat istimewa di mata Allah dan bukan dari kalangan keluarga Rasul kerana beliau menyerah diri kepada Allah dan suami, di sini kita belajar lagi kira-kira 4 wanita Islam yang sudah dijamin masuk ke syurga terlebih dahulu sebelum Mutiah.

Bercakap tentang syurga, ia adalah mahal untuk diambil kerana syurga hanya boleh diperolehi dengan ketaatan, ibadah ke arah Allah dan memerlukan kerja keras. Sebagai seorang wanita, sudah tentu kita juga mahu mendapatkan jaminan tempat di syurga. Ia dikatakan oleh Rasul, bahawa apabila seorang isteri untuk tidak lupa beliau bertemu dengan Allah 5 kali sehari, berpuasa di bulan Ramadan, dutifully terhadap suami dan juga boleh memelihara maruah suami, maka Allah telah menitahkan malaikat untuk membawa dia ke syurga dari pintu dan mana-mana arah. Inilah kebebasan yang kita panjang untuk.

Semata-mata masuk ke syurga, Allah tidak pernah ditutup semua rahsia. Dengan Mercifulness Nya, Allah kurniakan empat contoh teladan wanita yang pertama akan masuk syurga dan dihantar ke melilih arahan serta mana-mana pintu. Adalah Khadijah, Fatimah, Maryam dan juga dengan Aisha. Itulah sebabnya apa empat wanita yang sentiasa Waspada telah terlepas syurga.

Jadi mengapa wanita dengan empat? Sudah tiba masanya kita belajar mengenai bagaimana mereka telah mampu untuk mendapatkan wanita Islam sebagai tempat tanpa mempunyai memilih tahap oleh malaikat. Wanita Islam 4 maka yang merupakan yang pertama masuk syurga?

Khuwaylid, seorang wanita yang murah hati melekat pada angka dirinya yang juga memberikan semua dunia bahawa dia telah bagi dakwah ini. isteri yang paling disayangi oleh Rasul sehingga tahap bahawa Allah entrusts kepadanya Salam melalui Jibrail seperti yang Diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim.

Seterusnya datang kisah Fatimah, anak perempuan Rasul Allah. Yang menyembah dan apa-apa boleh menyaingi kesetiaan terhadap Rasul. Dia sabar membersihkan luka Rasul apabila Rasul mendapat cedera dalam pertempuran Uhud. Beliau juga membersihkan kotoran dalam kepala ayahnya apabila pagan Wahai pelted rumah dengan kotoran. Dia datang dan mempertahankan bapa walaupun beliau adalah dipersenda. Bahkan sebelum dia meninggal, Nabi berkata pada Fatima yang Tempahan cepat diikuti bapa beliau, antara lain.

Ilustrasi


Seterusnya Aisha itu. Beliau menjadi seorang wanita Muslim yang sangat taat dalam persekitaran yang penuh dengan kesilapan kerana dia adalah isteri kepada Firaun, Raja mendakwa Tuhan. Dia pernah menampar Firaun secara terbuka kerana takut kepada Tuhan Musa. Beliau kekal taat walaupun mereka mengugut untuk direjam di padang pasir. Beliau juga sentiasa berdoa untuk mendapatkan tempat di syurga.

Maryam adalah yang terakhir, yang mampu mengekalkan kesucian beliau. Beliau telah menjadi ibu kepada Nabi Isa a.s iaitu

Itulah sebabnya apa empat wanita yang pertama akan masuk syurga. Mereka Pemurah, tidak meninggalkan Allah dan taat kepada suaminya. Mereka melayani anak-anak yang suka sangat ibu bapanya, dan ia adalah orang-orang yang menjaga kesucian Islam.



sumber : (muslimah-id.com)

Related Posts

0 comments:

Post a Comment