MEMBACA INI PASTI MENANGIS..!!! Kisah Pengorbanan Ayah yang Bisu dan Pekak Untuk Anaknya

shares |

Kisah Pengorbanan Ayah yang Bisu dan Tuli Untuk Anaknya | Kisah yang sangat memilukan yang serta-merta mengingatkan kita daripada cinta kepada ibu bapa untuk anak-anak mereka, walaupun kita mungkin seperti kanak-kanak yang sering lupa dengan ibu-bapa kami sekarang bahawa sejarah telah mengorbankan segala-galanya, supaya kita sentiasa tersenyum dan gembira.

Kisah Pengorbanan Ayah yang Bisu dan Pekak Untuk Anaknya
Kisah yang memilukan yang mungkin seketika mengingatkan kita daripada besarnya cinta kepada ibu bapa untuk anak-anak mereka, walaupun mungkin kita seperti kanak-kanak sering lupa dengan ibu-bapa kami sekarang bahawa sejarah telah mengorbankan segala-galanya, supaya kita sentiasa tersenyum dan gembira.

Kisah inspirasi ini dibuat oleh syarikat insurans di Thailand. Lihatlah video ini, Mudah-mudahan boleh membuat kita sentiasa ingat dengan kedua-dua ibu bapa yang sentiasa mengasihi kami selama-lamanya.

Video ini menceritakan tentang betapa hebatnya seorang ayah bisu dan pekak yang RELA bekerja di terik matahari, apabila seorang rainstorm, juga tidak peduli waktu pagi buta, malam yang sejuk, Jalan curam, mengantuk, keletihan, sakit, malu dan mempertaruhkan nyawa demi perempuannya keperluan hidup

Segala-galanya dia lakukan yang tidak bagi mencapai matlamat pendidikan anaknya, dan memenuhi kehidupan yang lebih baik dan menarik.

Bilakah anak lelakinya yang pertama hari daripada kemasukan sekolah pavorit cukup, ternyata dia tidak berlaku hari pertama beliau kebahagiaan di sekolah-sekolah seperti di lain-lain temen-teman, tetapi sebaliknya beliau mendapat celaan yang, mencemuh, karena penghinaan yang dia mempunyai seorang bapa yang Kurang Upaya....

Tetapi anak-anak gadis yang beliau malu untuk mempunyai seorang ayah yang bisu dan pekak. Bapanya yang dimiliki telah mencukupi beliau sebelum temen temen sekolah kerana ia sering dibuat cemuhan.

Kadang-kadang diam temennya disertakan kertas di belakang beliau yang membaca "ENCIK BISU DAN BODOH." Kadang-kadang juga temennya menulis perkataan "ENCIK BISU DAN BODOH" di dalam Lembaga Pengarah sekolah.

Itulah satu perkara yang membuat anak kepada bapa bisu dan pekak minder ini sebelum temen temen sekolah. Dia mahukan seorang ayah biasa yang tidak mempunyai yang bisu dan pekak tidak suka bapa kepada rakan-rakan sahabat karib

Temennya temen cemuhan keputusan setiap hari di sekolah menyebabkan lebih tua anak tertekan jiwanya dan lebih suka tepat akhir hidupnya atau hari keputeraan Baginda melalui nadinya uric menyilet di bilik mandi, tetapi bapa telah menyediakan masa Khas hanya untuk anaknya.



sumber (pelangimuslim.com)

Related Posts

0 comments:

Post a Comment