Hi manusia ingat, cinta kami kerana kami keimanan tidak cintai kami sebab nafsu

shares |



Hai Lelaki Ingatlah, Jangan Cintai Kami Karena Nafsu Cintailah Kami Karena Iman

Mencintai seseorang kerana imannya bukan kerana rasuah.|  Wanita, berhati-cinta. Ianya tidak di akhirat kelak anda akan berada dengan orang yang anda suka? Ingat mesej daripada ' Ibn Qayyim Al-Jauziyah ' yang mengatakan bahawa cinta akan pergi dengan beransur-ansur.

Oleh itu, jika anda mencintai seseorang kerana dia kecantikan dan ketampanannya, maka apabila kecantikan dan ketampanannya hilang anda akan kehilangan rasa cinta terhadapnya. Jika cinta kepadanya kerana Khazanah beliau, ia kini hilang, sebenar juga cinta kepada-Nya.

Oleh itu, untuk membuat sesuatu tak habis-habis kerana cinta untuk Tuhan. Kemudian, akan ada suatu hari di mana kita menyedari bahawa kita adalah lebih banyak memerlukan seorang ibu Dharma dan juga smart berbanding dengan ibu-ibu yang cantik dan menarik.


Jika ada seseorang yang mengajakmu untuk berdoa secara berjamaah di awal waktu, mengajakmu yang menyertai kajian ini, mengajakmu untuk belajar Al-Quran, bertanya apabila anda akan memakai hijab, memberitahu anda tidak lakukan "Backbiting", merasa bimbang apabila anda sedang bersendirian dengan berita, bukannya berdukacita apabila anda mengeluarkan invective, bermakna dia adalah benar-benar dikasihi kepada anda.


Mengapa keluar yang perlu dilakukan selepas berkahwin? Kerana wanita itu bukanlah barangan atau pakaian yang boleh dicoba-coba. Jika anda mempunyai seorang teman wanita? Jadi mari kita mengatakan pada teman wanita anda, "Jika anda seorang wanita yang menulis untuk saya dalam Lawh Mahfud, Tuhan pasti akan menyimpan perasaan malu untuk memastikan ia tumbuh dalam hati saya dan hati anda juga. Tetapi selagi terdapat tidak mempunyi perkaitan antara kita berdua, kemudian tidak repot-repot perasaan, kerana kita tidak mempunyai hak ke atas."
Allah tidak pernah memilih. Jika beliau terus menjaga diri anda, maka, kita akan mempunyai seorang rakan yang lurus. Dengan belas kasihan berakar umbi dalam iman, kemudian anda harus membawa Kekasih ke syurga kekal. Manakala apabila cinta adalah berdasarkan keinginan, maka dia akan mengambil anda di sepanjang satu pasangan penitence mengambil alih Canaan.

Wanita, ingat pesanan dari Ibn Qayyim yang berkata bahawa cinta adalah menulenkan, melegakan kebimbangan, bawa keberanian, tolak untuk kelihatan rapi, merangsangkan selera makan, pengalaman moral anda yang gemilang, meningkatkan, menggunakan aroma, memberi perhatian kepada hubungan yang baik, serta menjaga adab dan juga personaliti. Tetapi cinta juga adalah peperiksaan bagi orang-orang yang taat dan dugaan bagi perkhidmatan pakar.

Mencintai seseorang yang memang boleh menjadi sebagai satu apabila patuhi dan menjadi peringatan apabila yang tidak bermoral. Mencari seorang suami yang boleh menjadi seorang tokoh bapa yang baik, kerana bapa adalah istilah yang tidak boleh diganti. Dan cinta orang-orang yang benar-benar boleh menjadi Imam di dalam solat malammu.

Kerana lelaki yang datang kepada bapanya tidak perempuannya. Lelaki itu perkahwinan ngajak, bukan dating. Sebenar lelaki yang kontrak tidak ngajak ngasih Brown. Wanita, mencari lelaki yang benar-benar bertanggungjawab. Mungkin berguna.
 
Hi manusia ingat, cinta kami kerana kami keimanan tidak cintai kami sebab nafsu kerana nafsu datangnya dari syaiton

Related Posts

0 comments:

Post a Comment