Cari Tuhan digunakan untuk tersungkur sebelum manusia mencari Lean

shares |

Pernah Datuk? Apabila seseorang retak hati kita, sementara luka di sudut hati, manakala kecewa mula meninggalkan kesan seluruh, cara Apakah perasaan?

Berapa kali kita menangis dan berjuang untuk membuka dgn paksa ke telinganya? Berapa kali kita mengadu, tanpa mengetahui dia sedang sakit oleh kami.

Apabila kita berdosa, Allah mungkin juga hati ini. Berapa kali telah kita menjadi pelakon serta watak utama lebih airmataNya yang diwujudkan? Kami sentiasa meminta bahawa Tuhan pula tidak melepaskan tangan beliau, mungkin kami berlari dan balas dibuat hatinya rosak. Tetapi dia sentiasa menunggu di sini, untuk kita kembali.

Apabila kita menghantar anda arahan yang terlepas, tetapi tiada jawapan, oleh itu kita kecewa? Ya, kita pasti kecewa, kerana setiap kegagalan pasti mahu 'Mesyuarat' untuk mengubati rindu yang dicipta. Allah tidak membenci kita, tetapi dosa-dosa kita. Mungkin kita mempunyai cukup memainkan perasaannya, jika benar kita sayang dia.



Cari Tuhan digunakan untuk tersungkur sebelum manusia mencari Lean



sebenarnya, Miss tidak sekadar lama masa tidak bertemu, tetapi juga apabila beliau tidak di sisi kita. Mungkin sekarang, Allah juga yang terlepas di Amerika Syarikat. Mungkin dia menunggu terlalu lama perkataan atau siri cerita kami dalam sembahyang.

Doa adalah perbualan, latihan komunikasi serta pembinasa dalam rindu kita pada dia dan dia perlahan-lahan. Ia bukanlah hanya sebelum tidur, tetapi selalu, dia sentiasa menunggu kita untuk bercakap. Tidak manis kata-kata yang diberi nilai, tetapi jantung dan kandungan. Bilakah anda, kami menulis mereka tiada & mengambil berat dan memahami, dia sentiasa ada untuk mendengar cerita kami. Tetapi sebenarnya, incertitude tidak kita mendekati beliau.

Tidak hanya berjumpa dengan Tuhan hanya untuk satu kelulusan jangkaan kami. Tetapi, mengetahui apa yang dia ingin lakukan dalam kehidupan kita. Bersyukur untuk hal-hal yang mereka kerjakan. Terima kasihlah kerana dia adalah satu-satunya satu yang paling bersikap dear kepada kami dengan amat menggalakkan. Lagi satu rantaian doa, tiba-tiba, berceritalah insan yg seperti dua saling memerlukan antara satu sama lain.

Related Posts

0 comments:

Post a Comment