membaca Kisah Melankolik seorang peminta sedekah yang meninggal terus kedai lain, sedih!!!

shares |

membaca Kisah Melankolik seorang peminta sedekah yang meninggal terus kedai lain, sedih!!!
Syarikat-Syarikat pengiklanan Thailand sering membuat iklan yang menarik. Salah satu daripada peminta sedekah itu dan pemilik kedai iklan. Di sini memberitahu kekeraasaan gangguan daripada pemilik kedai yang jauhnya mendorong peminta sedekah itu. Kerana pengemis yang sering tidur di hadapan kedainya. Begitu marah sehingga air air untuk menangkis homelessness.
Pemilik kedai cuba untuk memeriksa peminta sedekah itu dari Rakaman CCTV bagi. Peminta yang tidur yang ternyata pula harta pemilik stor. Kedainya adalah sentiasa melindungi, dari artisan pilox, yang membuang sahaja di depan dia dan pembuangan sampah di hadapan kedai.

Apabila dua pencuri cuba untuk berehat di kedai yang ada naas peminta sedekah dan dia menghadapi seorang diri. Kisah-kisah pengemis yang menjadi mangsa kerana ia membantu orang lain yang dibenci, yang hanya memberikan katil di hadapan kedai emperan. Semua CCTV direkodkan pada Bilakah terakhir adalah masa seorang peminta sedekah adalah kira-kira untuk tidur di hadapan kedai yang garang.

Akhirnya pemilik kedai sedar, bahawa selagi ianya selamat kerana kedainya yang dia berasa. dan sesiapa yang menyelamatkan seluruh harta benda baginda, bahkan pengemis perlu kehilangan nyawa mereka untuk mempertahankan.

Kerana ini adalah gaya iklan dari Thailand. Menunjukkan sisi berbeza kehidupan walaupun menggalakkan akhirnya produk

Tapi iklan ini bukanlah keganasan, tapi lebih suka yang biasa manusia tabiat kita dapati sehari semalam. Walaupun kita tidak pernah mengetahui apa yang orang lain lakukan terhadap diri kita sendiri.

Lelaki itu tiada tempat tinggal ini tidak kecewa apabila dalam menghalang, kerana ia mengekori sahaja yang sedar tidur di halaman pemilik kedai.

Satu hari nanti pemilik kedai tidak melihat peminta sedekah itu di hadapan kedai. Terdapat kejadian yg aneh pelik, di mana pengemis dalam tempoh 3 hari.
Tiap-tiap pagi Apin tidak pernah lambat Buka kedai sembakonya. Walau bagaimanapun, mana-mana terbuka Tevye Apin sentiasa jengkel. Dia sentiasa mendapati seorang peminta sedekah yang selalu tidur di hadapan kedainya.

Hari pertama-Apin membuka sebuah kedai dan melihat pengemis itu telah tidur. Berasa marah Apin mengambil calar bulu dan mengganggu peminta sedekah itu jadi bangun.

APIN: uiiiii... uiiii... (dalam perkataan menusuk-nusuk featherweight manakala Apin bulu calar ke dalam hidung peminta yang tidur)...
Peminta sedekah: hemmm... (bangun samba mengucek-ngucek matanya)
APIN: apa yang anda ada di hadapan kedai I... pergi ke sana...
Peminta sedekah itu pernah meninggalkan terbirit-birit milik kedai jalan Apin. Lihat pengemis yang menjalankan Apin berasa tenang.

Hari kedua kedainya Buka kemabali Apin awal. APIN giliran masih mendapati pengemis yang tidur di hadapan kedainya. Peminta sedekah itu seolah-olah slumbering tidur sambil sekali-sekala ngupil. Peminta sedekah itu ketawa, Apin Terbang luar itu mengendalikan. Dia pergi kedapur dan mengambil bucketful air hujan...
Gyuuuuuuurrrrrrrrrrr... peminta sedekah itu pernah bangun dengan basah yang Berendam...
APIN: anda tidak tahu diri sendiri, Ya, saya menghalang anda juga masih di sini... anda pergi pergii... (menjerit apin peminta sedekah itu)
Peminta sedekah itu tanpa berkata banyak jalan yang lurus... Samsono, pemilik sebuah kedai di sebelah kedai setiap hari memerlukan apa-apa geleng-geleng Apin melihat Apin Siapakah yang marah...
Samsono: Tunggu Pin dia adalah manusia... jugaaa
APIN: abis tu pengemis sendiri tidak tahu, ada yang berterusan... Jika esok ada lebih banyak dia akan saya pada... (perkataan apin dengan urat-urat yang muncul di kepala)

Malam berlalu, hari ketiga Apin belakang untuk beliau membuka kedai di sebelah pagi. APIN Kiss sana adalah bau air kencing di pintu. Lagi peminta sedekah itu masih tidur di hadapan rukonya itu. Dengan saya sukar tidak kira memukul peminta Apin...
Gebakkkkkk... Gebuuukkk... Gebakkk Gebuukkkkk...

APIN: Berhati-hati anda di sini lagi... Jika terdapat masih di sini, saya jamin anda akan masuk ke hospital...
Peminta sedekah: Pakkk rahmat... ampunnn... (peminta sedekah itu berkata, kebanyakan masa moaning dan pergi meninggalkan kedai tersebut Apin)
Samsono melihat tingkah laku Apin itu mengusap dada. Beliau sekali lagi menasihatkan Apin.
Samsono: Tunggu Apin... Doktor caj katil penumpang... Beliau juga merupakan seorang manusia, tidak akan dilayan sehingga... kemudian anda menyesal ia...
APIN: meninggalkan sahaja, ada yang tiada manfaat itu peminta sedekah...

Pada hari 4, Apin semula membuka kedainya seperti biasa. Terdapat, Walau bagaimanapun, tidak dapat mencari Apin peminta sedekah itu tidur di hadapan kedainya. Begitu juga hari lima dan hari ke tujuh,
Keesokan harinya Apin itu merasakan ketiadaan jangal peminta sedekah itu. Beliau seterusnya rasa bersalah dengan peminta sedekah itu. Samsono yang melihat peminta sedekah itu mencari Apin mengemukakan tawaran kepadanya.

Samsono: betul-betul anda akan mencari seorang peminta sedekah ia... Dia tidak akan kembali pada mu itu...
APIN: Mengapa Adakah itu?
Samsono: anda akan pasti tahu... (katanya sambil melihat pada kamera CCTV yang dipamerkan di hadapan kedai Apin)
Tahu mengikuti langkah dari Samsono, Apin membuka fail data CCTVnya. Pada petang hari pertama pengemis yang tidur di hadapan rukonya, anak kepada Apin itu seolah-olah memakan peminta sedekah itu. Pada petang hari kedua, betul-betul di hadapan kedai, anak kepada Apin tersebut adalah kira-kira akan dirogol samseng tersebut, tetapi peminta sedekah itu datang dan dueled dengan samseng, sehingga akhirnya samseng yang melarikan diri.

Pada malam hari ketiga, Jadilah CCTV yang boleh dilihat dari drunks yang membuang air kecil di hadapan sebuah kedai kepunyaan Apin itu, dan sekali lagi lelaki peminta sedekah itu. Pada malam keempat, meperlihatkan CCTV yang terdapat dua orang lelaki yang menggunakan topeng, bercadang untuk cuba hapus pintu stor Apin. Tiba-tiba datang peminta sedekah itu ditangkap mereka, peminta sedekah itu sekali lagi terlibat duel demi mendapatkan Apin milik kedai. Dalam pertarungan itu, salah satu pencuri ditarik keluar sebilah pisau dan menikam sebila peminta sedekah itu. Setelah stabbing perompak dua dengan meninggalkan peminta yang tidak berdaya.
Pengemis yang mengerang, dan crept ke pintu depan di rumah kedai Apin, manakala bagi bantuan. Malangnya, Apin dan lain-lain kedai pemilik tiada siapa membuka pintu. Sehingga akhirnya Jadilah seorang lelaki muda yang ditemui tidak bermaya peminta sedekah itu, maka telah diambil oleh ambulans.


Melihat keputusan itu CCTV, Apin pernah sedih dan Maaf kerana telah bertindak kasar mengkritik kepada peminta sedekah itu. Hanya kerana ia seorang peminta sedekah yang dishevelled, Apin kemudian dibenci itu. Sehingga akhirnya, peminta sedekah itu pergi selama-lamanya.

Related Posts

0 comments:

Post a Comment